Markalaşma, işletmeler için çok önemli
kavramların başında gelmekte; marka
bilinirliği ise piyasada güven veren ve herkesçe bilinen bir marka
olunduğunun göstergesidir. Marka bilinirliği, markanın hedef kitleye ne oranda
ulaşabildiğini ve markanın insanlar tarafından ne kadar bilindiğini ortaya
koyması açısından son derece mühimdir. Marka bi̇li̇ni̇rli̇ği̇ni̇ arttırmak,
firmaların diğerlerinin arasından sıyrılarak daha fazla insana ulaşmasında
oldukça önemlidir. İşletmelerin daha fazla sayıda potansiyel müşteriye erişmesi,
markanın farkındalığının sağlanmasından sonraki basamaktır. Başka bir ifadeyle marka bilinirliğinin oluşması
için daha önce markanın insanlar tarafından farkına varılması veya ayırt
edilmesi gerekmektedir.
Marka bilinirliği yüksek markalara, genellikle popüler
veya moda markalar denilmektedir. Bilhassa bir işletmenin yeni kurulduğu aşamada,
şirket ve ürünler pazarlanırken ve tanıtılırken marka bilincini oluşturmak
önemlidir. Gerekli ve yeterli çalışmalar sonucunda marka bilinci ve sadakati
oluştuğu takdirde markaya olan farkındalık artar ve marka bilinirliği yükselir.
Marka bilinirliği pazarlama kampanyalarını bir arada tutan ve reklam
hedeflerini bir temele göre oluşturan bir kavramdır. Bu temel doğrultusunda
marka bilinirliği stratejileri uygulanır.
Yorumlar
Yorum Gönder